Po wystąpieniu nawałnicy właściciele lasów prywatnych powinni dokonać zgłoszenia zniszczeń we właściwym terytorialnie starostwie.
Następnie takie wnioski są rozpatrywane indywidualnie, a w terenie odbywają się oględziny zniszczonej powierzchni leśnej. Po wykonaniu oględzin starostwo podejmuje decyzje co do dalszego postępowania z lasem, indywidualnie dla każdego zgłoszonego przypadku.
W przypadku całkowitego zniszczenia lasu oraz braku w dokumentacji (uproszczony PUL) zaplanowanych zrębów, należy wystąpić do starosty z wnioskiem o wydanie pozwolenia na przedwczesny zrąb lasu. Starosta w swojej decyzji na podstawie przedłożonej dokumentacji określa powierzchnie na jakiej można wykonać zrąb oraz nakłada na właściciela obowiązek odnowienia lasu w czasie 5 lat od momentu zakończenia uprzątania powierzchni leśnej.
Jeżeli natomiast skala zniszczeń jest mała (pojedyncze wywroty i złomy na całej powierzchni)-to zobowiązuje się właściciela lasu do ich uprzątnięcia w ramach zaplanowanych zabiegów gospodarczych, zapisanych w uproszczonych planach urządzenia lasu bądź inwentaryzacji jego stanu.
Źródło: Link
Fot. drewno.pl
Stowarzyszenie Leśników i Właścicieli Lasów
05-430 Celestynów ul. Widok 19
telefon: 660 163 773
e-mail: biuro@elasy.pl sliwl@wp.pl
NIP 5322047470
KRS 0000484229
REGON 147000240
Konto: 21 1240 2119 1111 0010 5630 4737